fredag 19 december 2008

Mycket som händer

Nu är mamma på sjukhuset i Umeå och jag håller tummarna så hårt jag bara kan för att det ska gå bra imorrn och framöver... Är väldigt rädd och nervös, tankarna snurrar kring det här hela tiden men jag vet ju att jag har världens starkaste mamma som klarar ALLT! Längtar så otroligt mycket tills jag får krama henne och bara vara hemma hos min familj. Är jag lik min syster och mor?
Igår kväll bjöd Martin mig på pizza på hans stammisställe "Mammas Mese". Jättebra att trycka i sig en pizza klockan tio en vardagskväll, men men... Sen fick jag ju köra bil =) Till ICA där dom tydligen hade najs prajs på Karins Lasagne och det får man ju inte missa nu när det är lågkonjunktur och allt!! Jag skrattade gott åt mannen som inte har ett kök än utan måste äta färdiglagat hela tiden, men som mest lever på hallonchoklad och Vienetta om han får välja ;) Snart är dock köket på plats och då tror jag gourmet-måltiderna kommer visa sig...
Idag gick väldigt fort fram. Upp tidigt, jobb, hej-då, packning, köra grejer med Lotta, middag hos Andreas, hem och packa mera, ner till Martin för att hämta nyckel, hem igen och strax sova lite.... Kristoffers gulliga flickvän Lovisa kom med en skål fylld med lyxiga chokladbitar som vi delade på innan maten... =)
Andreas körde på tema 80-tal ikväll och bjöd på smördegsinbakad fläskfilé och klyftpotatis. Mums!
Två hungriga som tillsammans med mig lyxade med ett glas rött =) Har man semester så har man!
Imorrn ska här flyttas ut. Tove kommer om 7 timmar så jag borde packa klart och sen sussa en stund. Det här känns SÅ bra! ÄLSKAR DIG, MAMMA!

Inga kommentarer: