tisdag 16 december 2008

Träning och jobb

Idag är det grått igen efter en strålande morgon igår med nån minusgrad och SOL. Det var så skönt att promenera till jobbet och känna solen mot ansiktet. När hände det senast? Men nu gör det inte så mycket att det är grått ute, skit samma för jag åker till snön snart =) Har varit och tränat lite på morgonen, saknar verkligen någon att träna med så nästa termin måste jag styra upp en ny träningsstrategi. Tycker inte alls det är lika kul i längden att träna på gymmet helt själv, det ger liksom inte så mycket. Speciellt inte när jag vet hur kul och bra det blir om man har någon att träna med. Och det är inte så ofta jag hinner eller kan gå på pass nu för tiden, så träningen blir lätt lidande nu vilket jag tycker är SÅ tråkigt. Jag behöver träna och träning ska vara roligt, det känns ju i både kropp och själ att jag inte alls har samma styrka, energi och kropp som för ett par år sen. Men svackor får man ha ibland och det är bara att ta det för vad det är, efter nyår börjar jag om med allt i mitt liv känns det som. NYSTART = BRA! En rolig sak är att både idag och igår har jag sett en snygg snickare på gymmet. Dom bygger om i receptionen och igår kom han dit samtidigt som mig så jag fick hålla upp dörren för honom. Charmig kille i blåställ som gav mig ett leende, tack för det! Nu ska jag äta lite, packa ihop lite mer av mina saker och sen gå till jobbet igen. Igår fick vi en riktigt tråkig nyhet och jag kan bara konstatera att man inte är ensam om att ha det jobbigt. En kollega är försvunnen sen en tid tillbaka och det är väldigt otäckt och mycket skumt. Fick en obehaglig känsla i kroppen igår kväll när jag skulle gå hem sent så jag bad Carl som jag jobbar med att följa mig en bit hem. Jag som aldrig är rädd utan alltid promenerar ensam vilken tid det än är på dygnet fick plötsligt lite panik av tanken att gå hem själv. Jag går ju längs ån också, där min kollega sist befann sig... :-( Tur man har mobilen också så jag kan ringa och prata med vänner när jag går hem.... Tack Lotta!

Inga kommentarer: