måndag 22 december 2008

Hej mitt vinterland!

Fia kom och mötte mig och vi tog en promenad med Casper i skogen. Det snöade hela tiden och var hur fint som helst, vitt överallt och snö som yrade runt omkring oss. Sen fick jag äntligen se Fias föräldrars fina lägenhet. Där står även den här granen och är den inte fin?!!? Fias mamma har tänkt på det här med enhetliga paket så det såg så himla trendigt ut med alla likadana paket. Utsikten från deras vardagsrum/kök är helt oslagbar, ska man bo i lägenhet är deras hem som en dröm!
Såhär såg mitt hem ut när det började snöa...nu är det mer snö =)
Jag var hos farfar förrut idag och han har den här utsikten över stan och slalombacken lyser verkligen upp som en lampa. Ute i havet har dom också satt ut lampor, syns inte här men fint är det!
Var och kollade när lillebror spelade innebandymatch. Här är andra lillebror som otåligt fick stå och titta på med sin nya klubba i handen...
Tyvärr förlorade Jojje och hans lag men bra kämpat ändå tycker jag! Mina bröder är verkligen två duktiga idrottskillar som bara blir bättre och bättre. Båda spelar innebandy och sen är det hockey för en och pingis för den andra. Jag saknar att sporta som man gjorde när man var yngre. Att vara med i ett lag är verkligen nåt som ger fina och roliga minnen. Tänker på alla cuper man varit på och allt tok som var runt omkring. Kanske måste dra ihop en reunion med fotboll- och basketlaget snart. Träffade några av dom ute igår och det känns att det är längesen vi sågs varje dag på träning...
Dagen har varit härlig och lugn. Imorgon har jag en fullspäckad dag på stan med inte mindre än 3 fikadejter. KUL! Ska även försöka hitta några sista julklappar och det ser jag mindre fram emot eftersom hela stan kommer springa i butiker.. men men. Jag älskar ju att fixa presenter så det är bara kul. Gav Martin en julklapp igår innan vi sa hejdå och jag hoppas han inte har tjuvöppnat den innan julafton...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååååååå så mysigt det ser ut Chris med all snö, och ert julfirande verkar ha börjat alldeles alldeles underbart!

Stora kramar från LA till er alla och hoppas mamma får må bra i jul!

Anonym sa...

Välkommen upp till snön!
Får se om vi hinner ta någon snöig promenad tillsamman. Vi hittade en spark som de lämnat i garaget som vi invigde igår =) Kändes som när man var liten..hehe.

Utgång juldagen eller?
Hälsa Josserna som säkert kommer stråla som pepparkakor i denna vita snön =)

MYS vidare så mycket som du kan!
Kram kram