söndag 21 december 2008

Äntligen!!!!

Efter två dagar av flytt och packning så fick jag äntligen ta tåget hem till mamma och familjen. Hela södra Sverige satt på samma tåg och först fanns inga sittplatser. Som tur var hittade jag genast sällskap i form av Lena som nyss kommit hem från Miami, Gustav som jag inte pratat med på evigheter och söta Linda som jag inte heller sett på flera år. Vi surrade och hade riktigt trevligt och resan gick snabbt. Jocke och Linnea hämtade mig och sen var det så mysigt att komma innanför dörren här hemma. Familjen samlad i köket, mamma i julförkläde och Per i sin julskjorta =) Det var knytkalas så alla hade tagit med sig nånting gott. Linnea gjorde goda drinkar och det var bland annat parmaskinka-rullar till förrätt. Varmrätt, vin och sen fruktsallad till dessert. Mums! Ingen var gladare än jag över att få komma hem. Lycka! Och ute är det vitt...så himla fint! Min tomteluva fick åka på igen såklart...
Jag tvingade syster att göra mig fin lite senare på kvällen när föräldrarna gick och la sig och ungdomarna ska ut på stan. Jag åkte med Freddie & co: ner till Oscar där jag även mötte upp Emelie och Lisa. Det blev en rolig och lugn utekväll och jag är glad att jag gick ut för på Juldagen lär det vara för mycket folk ute för att man ska hinna prata med dom man inte sett på två år. Anders hade snaggat av sig håret och hade på sig den snygga t-shirten han köpte i Uppsala. Lookin' good! Freddies kompisar är för söta allihopa...pratade mycket med dom igår. Alexander spanade även in min Emelie och la så roliga kommentarer på vägen hem att jag gick dubbelvikt av skratt. Han och Bert följde mig hem eftersom de också bor i Haga och dom är ju världens finaste killar. Som ser mig som en halvsyster tydligen... haha! Bert har fått stipendium på 70 000kr (GRATTIS!) så jag försökte ju få honom att vara min "sugar daddy" igår, men han gick inte med på det. Han envisades också med att beställa in ett glas skumpa hela tiden istället för en flaska. Vad är det för fel på killar från Norrland? Dom kan ju inte steka. Josse och Jossan det här får vi ändra på! (hahahahaha) Nej, nu ska jag hoppa in i duschen och sen promenera till farfar som ska bjuda på hemgjorda havrekex och julost. Sen ska vi se lillebror spela innebandy match! Jag har så mycket julkänslor och kommer njuta så mycket jag bara kan de här dagarna. Jag ♥ Sundsvall! Skulle inte vilja vara på någon annan plats i hela världen just nu. HEMMA!

1 kommentar:

Josefin sa...

Men Ssssccchhhhteeeeek då för bövelens Norrlandsgrabs! På torsdag är det vi som ska locka fram schteket ur våra manliga likar.

Sundsvall är bland det vackraste som finns i denna snö! Underbart :)
Ses om några timmar, jag är glad att jag är en av dina fikadejter ;)

Puss!