onsdag 3 december 2008

En vecka utan svar

Väntan är för jävla jobbig. Oron som kommer med den tär också nåt så fruktansvärt på oss alla. Håller tummarna så hårt jag bara kan och hoppas hoppas hoppas att det blir ett bra svar.... Jag har ovanligt svårt att skriva om mina känslor just nu för det är så mycket upp och ner. Den här veckan har ändå varit bra och jag har tänkt många positiva saker och skrattat ganska mycket. Vi väntar som sagt på provsvar och mamma är hemma och gör det SÅ bra!! Fick ett glatt samtal av henne ikväll och det gjorde hela min dag. Efter jobbet var vi på bio och såg "Bond" med jobbet.... jag somnade. Det kanske är på bio jag ska tillbringa nätterna eftersom jag inte sover här hemma? Är trots allt förhållandevis pigg på jobbet, vill verkligen göra så bra ifrån mig som möjligt nu när det bara är drygt två veckor kvar. Tycker inte alls om att inte prestera 100% men samtidigt är ju jobbet det jag oroar mig minst över just nu... Tankarna är på annat håll och jag är så glad att mamma har så många som bryr sig om henne och tar hand om henne nu. Ikväll hade hon varit på lite shopping med faster Birgitta, det var kundkväll på "Village" och det kom två kunder: mamma och faster. =) Igår kväll var jag på basket med Erik på jobbet, den bästa matchen jag sett på mycket länge. Uppsala vann över Jämtland och imponerade stort på mig. Min nya skola var dessutom matchvärdar för matchen så det var ju lite skoj! Längtar tills jag börjar där! Häromdagen fick mamma även ett handgjort, superfint, kort av mina Sundsvallsvänner Therese, Fia, Tobbe och Emmi, det värmde nog otroligt mycket och jag vill också tacka er för att ni bryr er och tänker på mamma och oss alla. ♥ Det är en sak jag verkligen tycker att alla ska tänka på när något jobbigt händer, det viktiga är faktiskt inte VAD man säger utan ATT man faktiskt visar att man bryr sig. Att man bara säger någonting, ger en kram eller skickar ett meddelande. Bara ett sms eller ett kort telefonsamtal kan betyda så himla mycket och värmer verkligen när man mår dåligt. För ibland finns det faktiskt ingenting att säga, alla är lika maktlösa och då finns det en del som väljer att hålla sig undan för att det blir jobbigt. Självklart blir det jobbigt och sorgligt. Men våga visa att Du bryr dig för det uppskattas alltid! Jag är medveten om att jag inte svarat på alla sms eller mail, men jag orkar helt enkelt inte. Just nu. Men jag uppskattar dom ändå.... Nu äter jag en grapefrukt och ska lägga mig i sängen strax, ny dag imorgon!

Inga kommentarer: