tisdag 23 december 2008

Dags för uppesittarkväll!

Jag och Freddie ska åka ut på Alnö till storebror med familj där det blir uppesittarkväll. Fredriks kompisar kommer och det blir nog en hel del Guitar Hero, glögg och snack! Kul, jag är med för första året i år. Igår och idag har jag verkligen tagit vara på lediga dagar och bara myst med goda vänner. Igår mötte jag upp LA-brudarna och Fia på stan för en lång lunch och sen kom Malin med lilla Isak och vi strosade runt länge. Så himla kul med en liten bebis ibland oss =) Han var så söt och snäll hela tiden. Idag gick jag och Freddie ner på stan och handlade de sista julklapparna och sen åt vi lunch på samma ställe som igår - Sundsvalls bästa fik "Tant Anci och Fröken Sara", deras sallader och mackor är överlägset godast. Igår blev det sallad med rökt ren och idag med kyckling! Mums! Sen mötte jag upp Fia och Tess, som kom från Trondheim. Så himla roligt att ses igen och när vi skjutsade hem Tess bjöd hennes goa mamma in oss på fika. Snacka om att det kändes vuxet att sitta i Evas kök och dricka kaffe, där hemma har vi ju haft så många fester och tokigheter förr om åren. Jag tror faktiskt att även hon saknar den tiden =) Även om vi vet att vi var jobbiga emellanåt. Hehe. När jag kom innanför dörren här hemma satt Owe och Ulla Svensson i vardagsrummet med mamma och Per. Dom har jag inte heller sett på flera år eftersom dom bor i Malmö. Men när jag var liten umgicks vi ju med deras familj en hel del, åkte till fjällen och var ute och busade på kvällarna. Nu har Hanna hus och snart barn och Markus och Emma bor också nere i Malmö. Vore kul med en reunion med dom nån gång! Pappa bjöd mig och Freddie på lunch idag och jag fick en jättefin mössa av honom från Naturkompaniet. Tack snälla pappsen! Jag fryser ju jämt så igår fick jag även ett ullunderställ av mamma (TUSEN TACK) som jag kommer ÄLSKA att ha när jag promenerar och förhoppningsvis åker bräda =) Längtar till fjällen ännu mera nu när man ser all snö. Tror jag ska dra på mig mammas längdskidor en dag i helgen och åka lite. Det var evigheter sen så frågan är hur bra det kommer gå, träning blir det ju i allafall och att få vara ute i det härliga vintervädret är hur skönt som helst! Freddie har bakat American Chocolate Chip Cookies som vi ska ta med nu, jag kommer äta tills jag spyr =) MUMS! Knäck och pepparkakor är man ju redan lite less på så nu hoppar jag över till något godare....
Happy Holidays!!

Inga kommentarer: