lördag 6 december 2008

Julfest med jobbet

Igår hade vi lite julfest med jobbet ute på SLU i Ulltuna. En otroligt fin festlokal som jag verkligen kan tänka mig att ordna fest i någon gång. Jag fyller ju snart 26 ;-) Kvällen inleddes med en föreläsning av Thomas Fogdö, den före detta alpinåkaren som bröt ryggen för 14 år sen, när han var 25 år ung, och fick ett tragiskt slut på sin karriär. Han pratade om sitt liv efter olyckan och vad han gör idag - föreläser - och om prestationer, mål och varför vissa männsikor lyckas nå sina mål.
Det var en väldigt bra föreläsning och eftersom ämnet idrottspsykologi intresserar mig väldigt mycket var jag snabbt fram och berömde honom efteråt. Vi pratade om skillnader i stolthet över det man gör i Sverige vs i USA. Han berättade också lite mer om sin uppväxt och att han inte alls var lovande skidtalang redan från födseln. Jag fick faktiskt hans visitkort innan vi sa hejdå och jag ska ta kontakt med honom för att ev göra praktik på hans företag eller i allafall följa honom lite närmare. Vilket otroligt roligt och givande jobb han har idag och vilken överlevare och inspirationskälla han är! Såhär fint var det dukat i festlokalen och Andrés band spelade före och efter middagen!
En glad Chris efter föreläsningen =)
Jag tillsammans med två julfina pojkar, Carl och Per!
Rena rama sittningen det här! Supergod mat och goda viner.
Söta Kristoffer hade julpyntat sin heligaste del på kroppen...
Jag och the big boss på dansgolvet!
André sjöng allt från Michael Jackson till Coldplay!
Andreas med sina grogghaggor, som han så fint kallar Lovisa och Hanna... haha!
Vi trotsade finanskrisen och lyxade till det en fredag som denna...
Allt som allt en väldigt rolig och lyckad fest! Jag fick fina komplimanger av två goa kollegor som heter "Solan" och Agnete - det ska jag inte glömma bort i första taget för deras ord värmde verkligen.♥

Inga kommentarer: