fredag 26 december 2008

Längdpremiär!

Ibland är jag extra glad att jag är just min hurtiga mammas dotter =) Fest är väldigt kul, men inte så kul att jag vill ligga inne och vara trött en hel dag efteråt. Skönt att jag kom hem i hyfsad tid inatt så jag orkade upp imorse när mamma föreslog skidtur! Den här Annandagjul hade jag inte velat missa för allt i världen! Har haft en superhärlig förmiddag i skidspåret med mamma, Per och Casper. Sol, snö, frisk luft, bra träning, familjen och hunden som sällskap - det kan inte bli bättre!
Mamma kämpar på så bra trots att hon inte är i sin vanliga form. Stark är vad hon är!
Helt underbart att ha naturen så nära hemifrån och ändå bo i stan!
Per fick förklara för mig var vi befann oss när vi besteg nåt som heter "Djävulsberget" och tog en fikapause i solen. Varm choklad och mackor, ungefär som friluftsdagar i skolan!
Här kom vi fram till skidspåret igen. Per är ju känd för att inte direkt nöja sig med vanliga vägar, skidspår, leder eller liknande... utan det blir mer "off pist" om man säger så =) Jag hade inte dom lättaste skidorna och jag är inget proffs heller, så till en början var det ganska vingligt när jag skulle ner för branta backar. Det måste ha sett så himla roligt ut och jag skrattade så jag höll på att ramla in flera träd och buskar. Men sen på slutet gick det som en dans!
Jag fick blodad tand när det gäller längdåkning, var ju flera år sen jag åkte sist, så nu ska här åkas mera! Mamma sa att det är som nån slags terapi att bara åka och låta tankarna gå av sig själva och det stämmer verkligen...speciellt i detta väder!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååå så underbart det ser ut...familjedag i det underbara norrlandsvädret =) Snöööööö, ååå jag längtar till snön, hihi!


Pussar å kramar
Snart ses vi

Anonym sa...

du är ju galen!
Uppe som en hurtig mänska dagen efter juldagens partaj!
Och din mamma är fantastiskt stark måste jag säga.

Härliga bilder iallafall.

När är det dags för Tjejvasan (eller stora vasan?) för dig då? :)

Tack för roligt partaj på Juldagen iaf! Och ser fram emot Nyår =)

Tjohej! Sköt om dig i jobbvistelsen..boooring..
kram kram