lördag 13 december 2008

Luciafirande, när man är 25år och singel...

Den här helgen börjar ju mer och mer likna årets lugnaste helg. Inte mycket som är inplanerat här inte, skönt som tusan och imorrn blir det också slappa av! Jag bakade en kladdkaka imorse i förhoppningen om att Johanna skulle komma på besök. Det besöket sköts upp till imorgon då vi ska ta morgonpromenad och frukostbuffé hos Lotta. Så här satt jag med en mumsig kladdkaka alldeles själv... Den åkte med till Lotta ikväll där vi hade lite Luciamiddag...
Såhär fin var den i allafall... med hallonchoklad i =) mums!
Lottas fina brun/rosa stjärna som hon släpade hem från Egypten lyser vackert i hennes fönster!
Jag mötte upp Maria och Andreas hos Lotta vid sex-tiden och vi började stöka i köket som vanligt. Jag bakade dessa vackra bröd, som ser ut som ett par bröst (det var meningen) storlek DD. Vi åt dom med smör på och mums vad gott det är med hembakat. Längtar efter mammas goda bröd, måste lära mig lite bakteknik av henne tror jag. Inte helt 100 nöjd med mina boob-bröd!
Vi lagade även fisksoppa med saffran, där var det ju Andreas som stod för det mesta och såååååå gott det blev. Ljuvligt och jag älskar att man blir så varm av soppa. Vi åt och åt. Det blev en baklängesmiddag idag eftersom under tiden vi lagade så stoppade vi i oss pepparkakor, glögg och lussekatter. Men det är ju bara Lucia en gång per år =) Efter maten däckade vi i soffan och på tv var det "Svensson Svensson". Underbar svensk serie! När vi satt där, lika trötta allihopa, slog det oss hur hysteriskt komisk vår kväll kan tyckas vara... Vi är 4st 25-åriga singlar som träffas, lagar mat, dricker saftglögg, pratar skit, äter lite mer, äter ännu mer, pratar ännu mer, kollar på Svensson Svensson och dricker kaffe. Inte en droppe alkohol och sen går vi alla hem klockan 23 för att gå upp kl 7 imorrn. Är detta normalt för 2008? Och det värsta av allt är väl att vi alla tycker kvällen var supertrevlig och helt perfekt! Är jag vuxen nu med andra ord? Näe, saken är den att jag alltid uppskattat sånna här kvällar mer än partykvällar, bara det att de nu inträffar oftare än förrut. Jag har ju inte varit singel såhär länge på flera år så det blir väl så automatiskt. Okej, jag borde ju bo på krogen nu kan många tycka men den lessnade jag på när jag var 20. Tyvärr. Fast ibland är det ju självklart skitkul att gå ut och dansa och festa loss. Andreas påminde oss dessutom om att ifall vi vill go wild and crazy nån sånhär kväll kan vi ju bara gå förbi en krogkö på vägen hem och ragga upp nån som ändå inte kommer in. Vi behöver ju inte gå på krogen själva för det. Haha. Jag slår ett slag för hemmakvällar helt enkelt. Mina vänner är underbara och vad skulle jag göra utan dom egentligen? Jag kommer aldrig älska att gå på krogen varje vecka, inte så länge Hollywood inte flyttar till Uppsala ;-)
Gammal som man är passar jag även på att vara lite kulturell på vägen hem... kolla in kyrktornen! Fina! Och här är Smurf-tunneln som jag går igenom varje dag. Den lyser blått och i den så spelas musik och det låter som en häst och vagn kommer åkandes... häftigt!
Ja, det var min Lucia det! Tomteluvan fick åka på 5min nu, jag ska sova för att orka upp och möta Johanna imorrn bitti! Nu ska jag sluta svamla... saftglöggen tar ut sin rätt ;-)

1 kommentar:

Josie1 sa...

ooo vilken fin smurf!! välkommen in i smurfgänget