måndag 1 december 2008

December är här!

Helgen har varit sköna dagar med toppensällskap! Anders kom från Sundsvall och hälsade på mig och vi har umgåtts med mina trevliga vänner/kollegor och hunnit med en hel del. Fest i fredags, lägenhetsvisning och stan igår på dagen och sen en supergod middag hos Andreas på kvällen och idag har vi julstökat en massa =) Idag är det ju 1a advent så vi åkte och handlade allt man kan tänkas behöva för julstök och sen bakade vi lussekatter, knäck och kola men hann aldrig till pepparkakshuset så det får vi göra nästa gång.
Jag hade självklart min USA-tomteluva på mig =) Andreas serverade glögg och till lunch åt vi risgrynsgröt - snacka om julig dag!
Killarna var ruggigt koncentrerade när det gällde knäcken...
Alla ingredienser innan vi satte igång. Anders knådade lussekatt-degen perfekt! Sen gjordes mer eller mindre rumsrena lussekatter. Jag roffade åt mig en påse med de mest normala bullarna om vi säger så!
I fredags var vi ute och firade Lovisa på Terassen. Trevligt med goda drinkar och trevliga vänner. Köpte ett par fina örhängen och ett armband i present som jag tror 34-åringen blev mycket glad för =) Här sitter Anders och Erik och surrar...
Dagarna går fort och det är redan december. Känner att det gärna kan få vara jul imorrn så jag får åka hem till mamma igen, men samtidigt vill jag hinna fixa klart allt här nere först så jag slipper oroa mig för det sen i jul. Igår var vi på en lägenhetsvisning också, en superfin 2a i Luthagen som skulle passa mig perfekt! Man kan alltid drömma, det kostar ingenting som tur är! Mamma föreslog att jag och Anders skulle flytta ihop där så jag kanske får starta en övertalningskampanj..haha.
Nu ska jag sova och försöka vakna pigg imorrn för att orka jobba hela den första veckan i december, årets sista månad!!! Jag ber allt jag kan för att den ska innehålla glada besked för min familj!♥ Inget annat spelar någon som helst roll annars. Önskar jag kunde vara på två ställen just nu men jag gör det bästa jag kan av situationen. Snart får jag åka hem igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tänker på dig och din mamma hela tiden Chris!!

Frida