måndag 21 september 2009

Det snurrar på bra


En ganska rolig bild :) stämmer ju rätt bra med hur mina dagar sett ut senaste veckorna. Tur jag gillar när det snurrar!
Inatt när jag satt och skrev PM kändes det dock ganska drygt att så fort jag är klar med en sak så är det bara att ta tag i nästa. Inte direkt så man slår på en film och bara tänker på att se den filmen, utan i mitt lilla huvud snurrar alla möjliga saker. Nonstop!

Idag hade vi en heldag av Konflikthantering i skolan. Mycket intressant, vi har läst en valfri bok om och jag läste "Svåra samtal - hur man pratar om det som betyder mest" och den tog upp alla möjliga svåra samtal man kan hamna i och hur man kan tänka för att göra dem mer effektiva och lärorika. Jag tog speciellt till mig något de kallar för "Och-attityden" som går ut på att inte försöka ta reda på vem som har rätt och vem som har fel utan istället ta till sig den andres berättelse och försöka förstå samtidigt som jag behåller mig egen sanning. Helt enkelt lära sig lyssna mera! Konflikter är svåra och jag vet att jag kommer få ta itu med dem i arbetslivet framöver så det är bara att suga åt sig all kunskap jag hittar om hur jag bäst hanterar situationerna.

Blev bjuden på lunch av stans snyggaste kille idag också, inte illa! :) Tack tack!
Det är inte så ofta jag känner mig tjatig men ibland när saker och ting inte blir som man vill... och jag vill ju bara väl. Jag är som jag är, tycker om att peppa och uppmuntra och hålla på, men jag vet inte om det riktigt går fram alla gånger. Hope so :)
Verkligheten är ju på ett visst sätt i mitt huvud och den är faktiskt verklig som många känner till. Oftast rosa kanske :) Jag hade ett snack med Fia i helgen om det här med att jag lätt blir entusiastisk och som tur är förstår hon. Man kan inte göra allt, men man kan göra så mycket det bara går :P
Skulle jag bara kunna så skulle jag ge alla mina nära och kära ett evigt ung liv, ett liv utan sjukdomar, utan jobb och tio miljoner kronor var... Eller om jag bara kunde få alla att tro lite mer på sig själva och sin förmåga att möjligheterna är obegränsade i de flesta fall!
Jag vägrar vara den som säger åt nån att "det där går inte" för vem avgör det? Dessutom är det ju mycket roligare att drömma och längta och fantisera att saker GÅR. Mina idoler är de som vågar, oavsett hur stort eller litet det är, och det är väl bättre att ångra saker man gjort än saker man INTE gjort!

Nu ska jag snart gå och träna dansaerobics, ska hämta ut en present från Tobbe på vägen dit :) spännande! Sen blir det "Svenska Hollywoodfruar" på tv och jag kommer garva....

Förresten, jag saknar USA!

3 kommentarer:

Josefin sa...

Chris, du är en FANTASTISK människa. Att förklara varför skulle ta hela kvällen så jag nöjer mig med ett konstaterande :)

Puss fina du.

Anonym sa...

Kom hit då :)
Frida

tobias sa...

Did you like it?