tisdag 1 september 2009

Kick off i det fria!

I fredags blev vi alltså avläppta på Äventyrens Ö i Sthlms Skärgård. De tog våra mobiler som vi inte fick tillbaka förrän ett dygn senare och det orsakade ju heta känslor hos vissa, själv tyckte jag det var smart för annars kopplar inte vissa av helt... Vi fick leka Robinson, bygga upp ett "läger" och jag byggde flotte. Rätt kul men jag fick ju inte paddla :( Det skulle visst 2 starka killar göra, jag ville protestera men orkade inte. Jag och Lotta trodde verkligen inte dom skulle låta oss sova ute, alla hade ju bara tagit med sig regnkläder osv inte direkt förberett för en natt UTE. Men vi sov i militärtält. Kallt och hårt. Men en upplevelse!
Lunchen dagen efter behövde vi inte laga själva utan blev serverade... Jag var illamående av trötthet så när det var "fri lek" nån timme så passade jag på att sova ikapp.
Pelle börjar inse vad det innebär att vara enda killen i projektgruppen.. bara att haka på =)
Det fanns badtunnor och strand som såg inbjudande ut, men jag var rädd att bli sjuk inför söndagen så jag bangade.
Skogsmulle! Man känner att man lever efter ett dygn i skogen. Jag gillar naturen så jag hade det ändå ganska lätt jämfört med många andra. Dock satt det en fästing i mitt huvud när jag kom hem :/ blääää!
Det dom kallade "base camp" såg ut såhär med färdiga tält (vi fick resa våra egna)...
Lotta väntar på Prinsen (båten hette så) redo att åka hem!
UNiT18
Ön!
En rolig chans att vi fick vara med på det här och nu känner vi ju oss lite mer som 6 i gänget på UNT. Alla har varit snälla och positiva mot oss så det här kommer bli en trevlig tid känner jag. Nu är projektplanen inskickad och vi hade en givande dag igår då vi lyfte allt som behövde lyftas i gruppen. Nu börjar allvaret!!!!

Inga kommentarer: