tisdag 1 september 2009

Drakreflektion i fredags!

I fredags hade vi reflektion i skolan som några i teamet höll. Det skulle handla om Projektekonomi och bara det ordet gör ju att man somnar... Men det blev en överraskning, dom hade tänkt till och gjorde det riktigt skoj. Vi fick göra vårt eget "DRAKNÄSTET", programmet på SVT där entreprenörer får presentera sina idéer för "drakar" (finansiärer) för att försöka få pengar. Vi delade in oss i grupper och sen skulle vi alltså presentera en budget och en affärsidé för att få deras miljoner... Alla tog det på allvar och idéerna var riktigt bra :) Och drakarna spelade så grymt bra, nästan så man trodde att dom hade 2 mille var :) Min grupp presenterade en budget för en idé om ett klamydiavaccin här i Uppsala. Vi lyckades få till det väldigt bra eftersom vi både hade Lisa, sjuksyrra och Pelle, budgetexpert i vår grupp =) Jag fortsätter att hävda det jag alltid sagt - övning ger färdighet. Jag kan inte lära mig ekonomi genom att bara läsa om det, jag måste ÖVA och det fick man i fredags! Vem vet, en vacker dag kanske jag vågar ställa mig i tv och tigga pengar i riktiga programmet.....

Inga kommentarer: