torsdag 10 september 2009

Fjällsug!

Nu är mamma och Per i Borgafjäll och myser... Det är väl inte snö där ännu men snart :) Jag börjar faktiskt längta lite till fjällen och speciellt när jag ser den här sötvovven i snön. Casper älskar snö och det är alltid en höjdpunkt när jag är hemma att få gå i skogen med honom när det är nysnö upp till knäna och helt tyst och stilla :) Längtar efter det! Det lät så skönt att sitta framför brasan som mamma gjorde när jag ringde, de hade plockat en massa svamp och ätit god mat. Stugliv är inte helt fel, hög kvalité på sådana dagar..Tur jag har ett långt, härligt liv framför mig så jag kan hinna med det :)
Idag har varit en lite seg dag, skrev ner mina personliga mål med Fas 2-projektet och det var ju bra så man kan jämföra sen när vi är klara i april. Annars satt vi och idéutvecklade lite, jag och Pelle försöker komma på lite roliga saker och det gör vi, men vi får ändå inte bestämma själva så vi får ha möten till veckan... Dagens höjdpunkt idag var iaf LUNCHEN som Magnus bjöd mig på! Det är inte varje dag man som student går ut och käkar lyxlunch så jag kände mig riktigt bortskämd. Han hade bokat bord (inte illa!) på Caviar på Saluhallen där skaldjuren ligger uppradade och jag åt världens mumsigaste fisksoppa med aioli. Den smälte i munnen :) M byter jobb nästa vecka och har denna vecka ledig så han lovade för länge sen att han skulle bjuda mig på lunch och det säger man inte nej till. Jag ska bjuda igen när nya sushi stället öppnar! TACK TACK, mycket trevligt! Han försökte få i mig en pannacotta till efterrätt också, men icke! Jag står emot :) Dagarna går fort fram, imorgon är det reflektion och sen fortsättning på Scrum metoden. Sen är helgen här igen... Gick till föreläsning på Univ. ikväll, i "Näringslära" och det var mest repetition av det jag läst i USA. Fast bra att ta det på svenska också, även om det mesta är samma. Vi pratade om näringsämnen, alkohol och sömnens betydelse för en god hälsa. Det är ju så att dålig sömn kan ha koppling till hjärtkärlsjukdomar längre fram i livet och det tror jag absolut på. Det är läskigt hur mycket som egentligen kan leda till sjukdom. För att inte tala om stress, det ska jag läsa mer om...en annan dag :) Nu ska jag sussa och ladda för FREDAG imorrn!!! A perfect day to make a perfect day :) Måste bara säga att jag beundrar dom som ställer upp i Idol. Att stå framför en jury som ser allt annat än glada och hoppfulla ut och ge allt är coolt. Hur tondöva dom än är så är jag imponerad. Alla som klagar kan ju bara ta och göra det bättre själva! Jag skulle inte göra det.

Inga kommentarer: