lördag 5 september 2009

Ute på landet!

Vi har haft TEAMBUILDING 2 dagar denna vecka där vi fått lära oss hålla i övningar i grupputveckling. Det har helt klart varit två av de bästa dagarna i skolan detta år, har lärt mig massor och fått testa på att leda och öva olika processer. Vill bara ut och testa detta på andra grupper än klassen, får se vad man kan ordna... Bilden ovan är en rolig övning som en grupp höll i där en ska ha ögonbindel och lyssna på beskrivningar från en annan och försöka rita av en bild på ett papper. Många skratt och viktiga learning points! :)
Vi snackar ju ofta feed back, hur man ger och tar och hur man som ledare bör tänka. Nyttig repetition! I onsdags efter skolan drog vi ut till Johanna som bor i Husby-Långhundra, ca 7 mil från stan. Det är härligt att fåkomma ut på landet och se något annat än betong =) Vi har varit där förut och snacka om att huset har resurser.. fram med 5 madrasser och sen sover vi alla på golvet på övervåningen, ungefär som man gjorde när man var liten. Här ligger Mattis och Lisa nyvakna :)
Är det frukost hos Johanna är det nybakade scones och hemmagjord blåbärssylt =)
På kvällen skulle vi laga tacos men när vi kom ut var det strömavbrott... som höll i sig till kl.01 på natten! Inget vatten, ingen el så vi fick grilla tacofärsen och kissa i hästhagen, tur man var lite van sen förra helgens äventyr i skogen!
Vi hade iaf öl och vin att dricka när inte vattnet funkade...
Johanna hade en liten överraskning till oss... hennes kusiner kom med tre hästar så vi alla fick testa att rida. Hur kul som helst, det var ju evigheter sen jag red trots att syster har en häst (som jag ännu inte vågat mig upp på). Vi skrattade mest åt killarna som såg ut som cowboys eftersom stigbyglarna var liiiiite korta till dom :)
Hoppla!
Jag och Malin på varsin hingst!
Emma matchade hästen, viktigt!
Ut på landet kör man Lexus, inget annat! :)
Vackert!
Det blev mörkare och mörkare och till slut kolsvart!
Gitarren och värmeljusen åkte fram och Henrik underhöll med sin stämma.... En jättemysig kväll blev det och jag vill ännu mer bo i hus nu. Fast jag tror inte jag själv skulle gilla att bo 7 mil från stan... det är lite väl långt ut även om de bor otroligt fint där. Tack Johanna för allt du fixar!!

Inga kommentarer: