söndag 13 september 2009

Upplyft!

Efter ett litet downfall på eftermiddagen (trots en mycket trevlig promenad med sällskap!) hade jag inte lust med nånting alls ikväll... Skulle gått på fest, skulle sett fotboll, skulle käkat middag och kanske gjort mig lite snygg.... Men icke, och då är det tur att man slipper göra nånting alls när man har Per och Andreas, mina räddare så många gånger. Det är verkligen inte kul att vara själv när man inte vill det för då känner jag mig ENSAM. Även fast jag vet att jag inte är det. A och P drog iaf med mig till videoaffären och Hemköp och sen låg vi i Lottas soffa (hon är i Sthlm) och såg film och åt onyttigheter som tre små barn. Det är Kulturnatten på stan nu så fullt med folk (ungdomar) och konserter och uppvisningar, kanske man borde sett men näe.. Filmen hette "Killen i randig pyjamas" tror jag och var väl inte den feel-good film som vi hoppats men den var en fin berättelse med en sense moral om att man kanske inte ska döma andra efter hur saker och ting verkar på ytan....
Per gav Billy örondroppar och det såg ganska roligt ut:) Tack finaste ni för att ni alltid orkar med mig och får mig på bra humör och säger så snälla saker. Imorse var det strålande väder, sen blev det moln och sen blev det regn. Lite som mitt humör alltså.
Imorgon är en ny dag. Då blir det träning, plugg och jobb till midnatt! Sen har jag 700 idéer i mitt lilla huvud som jag måste sortera och det är ju lättare sagt än gjort. Jag blir galen på att jag inte kan släppa en sak när jag väl börjat tänka på den...det blir alltid bra till slut, förr eller senare, men det är jobbigt när allt är svart eller vitt.

Inga kommentarer: