tisdag 22 september 2009

Grattis Gino!


Ida' e ingen vanlig da´ för det är Gino's födelseda´  :)

Och han befinner sig nu på rätt sida av Atlanten och firar förhoppningsvis på bästa sätt!
Eftersom jag bodde med Gino i LA har jag en massa minnen som betyder mycket för mig. 
Några av dom är:


- När Gino's bil inte gick att starta och han försöker fixa den i några timmar, ber Jack om hjälp och dom är på väg att bogsera den till verkstaden och Jack frågar Gino om han är säker på att han har bensin i bilen... det slutar i att jag får ett sms av Gino "sen när måste man ha bensin i bilen?"
 - Vi ligger på stranden och solar och plötsligt känner jag hur nån drar i snörningen på min bikini och trosorna flyger av... och där ligger en chockad Gino och säger "jag trodde bara snörena var prydnad..."
- Jag ska krypa ner i min säng och där ligger Gino och skrämmer skiten ur en
- Jag, Katta och Frida vaknar mitt i natten av att Gino bankar på vår dörr och skrämmer ihjäl oss
- Jag och Frida möblerar om i killarnas lägenhet när Gino står på balkongen och pratar i telefon
- Alla härliga promenader längs stranden
- Alla koppar grönt te Gino serverat mig, fast beslutsam om att man inte blir sjuk om man dricker det
- Många mysiga kvällar på Urth Café och många seriösa samtal om livet, kärlek och drömmar
- Väldigt många roliga stories om tjejer som den här charmören charmat, på gott och ont :)
- Första dagen på jobbet: Gino hånglar upp en stackars judeflicka i garaget
- Åka cab och lyssna på smörmusik
- Åka till Ikea och svulla i sig köttbullar och potatis och Marabouchoklad och kanelgifflar
- "The dancefloor-look" 
- Gino ska poppa popcorn i min och Fridas micro. Han glömmer bort tiden och vår lägenhet rökfylls och micron brinner upp.
- Akon "Don't matter" och Lloyd "Want you"
- Alla busringningar han lurat mig med
- Alla utbrott vi hade när vi läste matte tillsammans första terminen och alla timmar vi tillbringade på vardagsrumsgolvet och räknade och räknade...och skrattade och skrattade
- Gino gör en u-sväng på fel ställe och får gå på rättegång och säga "guilty"
- Utekvällen i Hollywood när jag och Gino ville ha fyllekäk men det fanns bara en drive-thru så vi tänkte att om vi är häst och ryttare räknas det nog som fordon... det gjorde det inte. Haha
- Många roliga händelser i köket när Gino skulle lära sig laga mat. Och nu kan han :)



Gino i sin sköna cab "Jesus" som ingen av oss förstår kunde överleva så länge... :)


Jag tycker det är helt fantastiskt att man kan flytta till andra sidan jorden och hitta en bästa kompis. En soulmate man inte visste fanns men som det känns som jag alltid haft. För det är verkligen vad Gino är för mig. Utan honom och Frida hade jag aldrig haft de minnen jag har från Santa Monica-tiden. Mina USA-soulies som jag är SÅ stolt över :) 


2 kommentarer:

Fia sa...

glömde du inte ne detalj om Gino i sundsvall nu?

Anonym sa...

Wiiiieeeeee KOM KOM KOM KOM KOM NU CHRIS!!!! VILL INTE VÄNTA LÄNGRE!!! KOM KOM !!!! KOM KOM KOM!

Puff